Nestleder

Ingerid Marie Utvik

Ingerid Marie er 46 år og bor i Son. Hun er samboer med Espen og har to barn i skolealder.
Ingerid Marie har vært aktiv i AUF og Arbeiderpartiet i 30 år og har blant annet vært vararepresentant til bystyret i Oslo. Hun er utdanna jurist og ansatt i politiet, men har de siste åra vært tillitsvalgt på fulltid som forbundssekretær i Norsk Tjenestemannslag.
Ingerid Marie er opptatt av at Vestby kommune skal være et godt sted å bo og leve for innbyggere i alle aldre. Da er det viktig med gode offentlige tjenester og et godt samarbeid med de frivillige organisasjonene i kommunen. Ingerid Marie er opptatt av at vi tar vare på nærskogene våre. Sammen med nærheten til kysten gir de innbyggerne gode muligheter for å bruke naturen, noe som er viktig for manges livskvalitet. Dessuten har naturen stor verdi i seg selv.
Arbeid er også en viktig del av manges liv og Ingerid Marie mener det er viktig å legge til rette for et godt og variert næringsliv i kommunen, slik at innbyggerne får gode tilbud og at mange får mulighet til å jobbe lokalt. Kommunen bør være en god og seriøs arbeidsgiver som sammen med sine ansatte jobber for å utvikle gode og effektive tjenester. At ansatte får faste, hele stillinger og tilbud om kompetanseheving om de trenger det, er viktig for både ansatte og brukerne av kommunens tjenester.